Review Salcura Bioskin producten

Een tijdje geleden schreef ik over mijn enorme  droge huid. Een medewerkster van Salcura Natural Skin Therapy uit Engeland vond mijn blog en mailde mij of ik geïnteresseerd was om hun producten uit te proberen. Aangezien ik a.)  dol ben op smeersels (liefst natuurlijk en liefst niet op dieren getest) en b.) nog steeds last heb van die droge huid was ik zeker geïnteresseerd wat producten te ontvangen.

Voordat ik haar terug mailde bekeek ik natuurlijk eerst even de website. Ik zag daar in één oogopslag huidproblemen als Eczeem, Psoriasis, Dermatitis en Rosacea. Aangezien ik daar allemaal geen last van heb dacht ik dat ik niet de juiste doelgroep was voor deze producten. Zij vertelde mij dat hun producten zowel voor mensen met een droge huid als mensen met ergere huidproblemen geschikt zijn. Prima, stuur maar door, ik probeer het graag uit.

Deze informatie over Salcura Natural Skin Therapy plukte ik even van hun website:

Salcura is 10 jaar geleden ontstaan in het laboratorium van Dr Martin Schiele, een biomedische wetenschapper.  Het begon allemaal toen  hij onderzoek ging doen naar de wijze waarop formules, waarin de ingrediënten centraal staan, de huid kunnen helpen en problemen kunnen verbeteren. De resultaten die hij vond waren overweldigend, en het bevestigde de kracht die echte, natuurlijke ingrediënten kunnen hebben om de huid te verzorgen, te kalmeren en te genezen. De passie voor de natuur, gecombineerd met de wetenschappelijke achtergrond van Dr. Martin Schiele, hebben ervoor gezorgd dat hij in staat was formules te ontwikkelen, die inmiddels hun sporen hebben achtergelaten. Zijn werk is de ziel en zaligheid van Salcura en deze passie dragen wij nog steeds uit in alles wat we doen vandaag de dag.

Dat klinkt goed toch!!

Ik kreeg drie producten toegestuurd. Waarvoor hartelijk dank! Twee daarvan gebruik ik inmiddels een dikke maand. Het eerste wat ik natuurlijk deed toen ik het doosje met de producten uitpakte was even aan alles ruiken. De spray kon ik alleen maar ruiken door het even op mijn arm te smeren. Hieronder lees je mijn bevindingen.

Bioskin Body Cleanser

Deze douchegel vind ik super lekker en heel fris ruiken. Er zitten geen SLS, parabenen, synthetische parfums en schadelijke chemicaliën in. Wel héél veel natuurlijke extracten en het is, mocht je dat belangrijk vinden, nog vegan ook.

20161020_115718

Doordat er geen SLS in zit schuimt het niet zoals je dat misschien altijd gewend bent maar doe je het op zo´n puff spons dan kom je een heel eind. Ik gebruik van de douchegel iedere dag een klein beetje in mijn handen en smeer dat op de plekken die ik opgefrist wil hebben. Het is een vrij grote fles dus voorlopig kan ik er nog lang van genieten. Ik vind dit een heerlijke douchegel!

Ik weet niet of jij weet wat SLS (en SLES) is maar ik wist het niet. Ik ging dus even wat ¨research¨ doen. In het héél kort: SLS (sodium lauryl sulfaat) en het iets mildere SLES (sodium laureth sulfaat) zijn zeer krachtige maar tegelijkertijd ook redelijk agressieve reinigers en schuimmakers die een behoorlijke uitdrogende en irriterende werking hebben. Deze stoffen zitten in vrijwel al je shampoos, douchegels, gezichtsreinigers en handzepen en zijn dus een constante irritatie voor je huid. Kijk maar eens op al je schuimende producten. Ik heb welgeteld 3 producten (inclusief deze cleanser dus)  in huis die het niet bevatten… Wil je er meer over lezen Google er dan maar eens op en vel zelf je oordeel.

In ieder geval is deze Bioskin Cleanser vrij van deze stoffen en daardoor dus zeer mild voor je huid. Hij kost 16,99. Dat is best veel geld maar eerlijk gezegd heb ik het er wel voor over om meer te betalen voor een goed product.

Bioskin Dermaspray

Deze spray is speciaal ontwikkeld voor volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar met een zeer droge, jeukende huid. De spray bevat geen schadelijke of synthetische ingrediënten, waardoor het zeer geschikt is voor iedereen met een overgevoelige en droge huid of iedereen die last heeft van huidaandoeningen, zoals eczeem, psoriasis, dermatitis, rosacea.

20161020_115757

Mijn eerste indruk van deze spray was dat het een beetje medicinaal rook. Ik deed een beetje op mijn arm om het te proberen.  In eerste instantie dacht ik iets van munt te ruiken. Nadat het was uitgesmeerd en ingetrokken vond ik het een warme, bijna herfstachtige geur. De volgende dag na het douchen gebruikte ik de spray op mijn onderbenen, die zijn vrijwel altijd droog, schilferig en een beetje krakelee. Toen vond ik de geur ineens heel sterk en nogal apart ruiken. Kan het niet goed omschrijven. Na een paar dagen raakte ik helemaal aan die geur gewend.

Ondanks dat ik de geur dus nogal apart vind gebruik ik ´m wel iedere ochtend want de spray doet écht wat hij belooft. Mijn onderbenen blijven de hele dag heerlijk zacht aanvoelen en er ook zo uitzien. Als ik ´s avonds mijn bed in stap kijk  ik nog eens vol verwondering naar mijn gladde benen én verbaas ik mij over het feit dat er nagenoeg geen huidschilfers aan de binnenkant van mijn broek zaten. Op zich zou ik deze spray nu in plaats van dagelijks naar om de zoveel dagen kunnen gaan gebruiken of totdat ik het gevoel heb dat mijn huid weer wat meer nodig heeft.

Een erg fijne spray, vind ik. Hij kost 19,99. Ja inderdaad best duur maar nogmaals, ik zou het er voor over hebben.

Bioskin Zeoderm Extra Face & Body

Dit is een aanvullende intense hydratatie en verzorging – biedt hulp en verzachting aan de beschadigde huid. Voor iedereen met een extreem droge, geïrriteerde of zeer gevoelige huid. Ook voor mensen die last hebben van huidaandoeningen als eczeem, psoriasis, dermatitis en netelroos is Zeoderm zeer geschikt. Het is voor 99% natuurlijk en bevat geen steroïden of andere harde chemicaliën die de gevoelige huid verder irriteren.

20161020_115836

Ik vind dat de crème best een fijne geur heeft. Een beetje klei-achtig. Ik kan het niet goed duiden wat ik nou precies ruik maar één van de bestanddelen zo zag ik op de ingrediëntenlijst  is vulkanisch zeoliet,  dus dat verklaart een hoop. De crème  laat een zijdezacht laagje achter en trekt toch goed in.

Vorige week was ik zó ontzettend verkouden. Mijn neus was na twee dagen onafgebroken snuiten, vegen en deppen helemaal schraal en pijnlijk. Ik dacht ik smeer het op mijn neus, misschien heelt het dan beter.  Normaal smeer ik er dan Purol op maar met deze Zeoderm crème had ik toch meer het gevoel dat het echt wat deed.

Tot nu toe heb ik deze crème nog niet echt veel gebruikt maar ik weet wel dat ik er naarmate de herfst gaat vorderen en de winter er aan komt gebruik van zal gaan maken. Mijn handen worden namelijk op enig moment zó droog, weet ik uit ervaring van vorig jaar, dat mijn knokkels heel ruw worden en dat mijn huid daar en op de bovenkant van mijn handen helemaal gaat barsten. Dán haal ik de tube Zeoderm te voorschijn om te kijken of dat mijn handen gaat ¨redden¨.

Deze crème kost 14,99.

De producten zijn sinds kort te koop bij De Tuinen (gaat verder als Holland & Barrett). De Body Cleanser heb ik daar helaas nog niet in de schappen zien staan. De producten zijn natuurlijk wel allemaal via de website van Salcura zelf te bestellen.

 

6 gedachtes over “Review Salcura Bioskin producten

  1. Hennie zegt:

    Hoi! Ik kom even buurten naar aanleiding van je reactie op mijn hamerduim artikel. Dank voor je reactie!

    Bioskin Zeoderm crème lijkt me heerlijk, aangezien ik niet alleen hamerduimen bezit maar ook nog eens te kampen heb met psoriasis. Had liever in de rij gestaan bij het uitdelen van lange benen, maar goed, je kunt niet alles hebben. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, terwijl ik toch echt een beautyblogger ben. Dank voor je fijne en duidelijke review!

    Fijn weekend! Groet, Hennie

    Liked by 1 persoon

  2. Onliemie zegt:

    Dankjewel voor de fijne uitleg… Wat mij betreft zou je hiervoor wel (minstens) een jaar gratis produkten mogen krijgen. Wat een goede en kosteloze reclame voor Bioskin… (hopelijk voor jou komen ze mijn tip hier lezen)! 😉

    Liked by 1 persoon

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

