Vakantie!

Allereerst wil ik graag alle nieuwe lezers/volgers die zich in de afgelopen maand hebben aangemeld via Facebook of Bloglovin bedanken dat zij mijn blog hebben gevonden en mij zijn gaan volgen.  Welkom hier!  Leuk om steeds meer lezers erbij te krijgen.

Ik plaats hier maar eens per maand ongeveer een bericht, dat vind ik wel passen bij de aard van dit blog 😉

Vorige keer schreef ik dat ik in afwachting was van mijn menstruatie. Gelukkig kwam die op dag 19 en kon ik diezelfde avond beginnen met de pil.  Na anderhalf jaar pil-loos te zijn geweest vond ik het toch prettiger ´m weer te gaan gebruiken. Om diverse redenen én in overleg met de huisarts.

Mét de pil schijnen overgangsklachten onderdrukt te worden. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ik wist dat voor mezelf niet zo goed. Had ik nou last van bijwerkingen van de pil of kwamen de overgangsklachten dwars door de pil heen.  Daarom was ik ook gestopt toen, in januari 2014. Om te ervaren, te voelen hoe het zou zijn zonder.

Ik heb me in die anderhalf jaar niet echt héél anders gevoeld, niet veel beter, niet veel slechter. Ik voelde me wel ¨bevrijd¨ van de verplichting iedere avond iets in te moeten nemen. Verder waren de overgangsklachten er in alle soorten en maten steeds wel, van licht tot heftig.

De menstruaties in die anderhalf jaar pil-loos waren heftig, zeer heftig. Het verband was niet aan te slepen zeg maar. Dat was zeker een minpuntje van het stoppen met de pil.

Ik heb zelfs zwaar menstruerend twee campervakanties doorstaan. Dat vergt veel van je, qua hygiëne enzo maar het was te doen. Toch ben ik blij dat ik nu weer minimaal menstrueer én beschermd ben tegen zwangerschap (ook niet geheel onbelangrijk, het zal je gebeuren op je 45e…).

De komende vakantie met de camper ligt er geen menstruatie op de loer, hoezeeeeee! Ik hoop op niet al te tropische temperaturen want alles boven de 25 graden maakt mijn leven redelijk ondraaglijk 😉

Ik voel me verder momenteel redelijk stabiel. De klachten worden niet helemaal weggedrukt maar ze zijn ook niet heel heftig. Laat ik het even ergens afkloppen, voordat ik het weet zit ik weer in een dip…

Aankomend weekend vertrekken we. Waarheen weten we nog niet. Duitsland, Denemarken, Zweden, het kan allemaal. We zien het wel. Dat is het leuke van een camper, we hebben ons eigen huisje bij ons.

vakantie

 

7 gedachtes over “Vakantie!

  1. Meisje van 50 zegt:

    Heel grappig dat je hiermee komt, net nu ik het besluit heb genomen om met de huisarts te praten over,jawel, de pil 😉 Exact om dezelfde redenen als jij hierboven benoemt. Dat sterkt me in mijn overtuiging dat ik die pil toch maar weer een kans weer ga geven. Hele fijne vakantie en geniet ervan!

    Liked by 1 persoon

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

