Nieuwe coupe; het resultaat

Ja natuurlijk lieve mensen! Vrouwen boven de 40 met lang haar, dat kan zeer zeker nog! Absoluut. Zo lang het er maar verzorgd uitziet, vind ik. En ik vond dat bij mijzelf niet het geval. Natuurlijk was het iedere dag fris gewassen en geföhnd en besteedde ik zélfs tijd aan het perfectioneren van die altijd en eeuwige staart of klem die er al heel snel in ging maar toch … nee, het gaf mij geen fijn gevoel. Vandaar dat er iets moest gebeuren. De schaar erin.

Ik zie genoeg vrouwen van mijn leeftijd of ouder met lang haar dat er picobello uitziet, het is mooi, dik en het ziet er glanzend en vol uit. Die vrouwen moeten vooral hun haar lang houden, denk ik dan. (Stiekem ben ik ook jaloers op die vrouwen.) Maar ik zie ook genoeg vrouwen van mijn leeftijd of ouder met lang haar dat ik denk nee…

Iedereen moet natuurlijk vooral lekker doen wat zij zelf wil maar ik vond het voor mijzelf tijd om wat aan mijn haar te gaan doen.

  • Ik heb sinds een maand een goede shampoo (die van Plantur 39), die is erg fijn en doet echt wat voor je haar. Of het nou lang of kort is.
  • Ik heb internet afgespeurd naar leuke korte en half lange kapsels en kwam tot de conclusie dat ik niet moeilijk moest doen en gewoon eens moest durven. Als het niks is groeit het vanzelf weer aan.
  • Waar was ik bang voor? Dat het me niet zou staan een kortere coupe? Ik was helemaal niet blij met wat ik had dus hoe erg kan het zijn als ik dát laat knippen?
  • Eens even de schaar in mijn haar zou misschien wel de levendigheid in mijn dos terug brengen.
  • Mijn uitstraling zou frisser (en wellicht jonger 😉 ) worden met een nieuw/ander model.

Nou ja een hoop gezever en dwaze gedachten die mij uiteindelijk (eindelijk!) deden besluiten een afspraak bij de kapster te maken.

Twee weken geleden alweer ging ik . Nou is het de laatste anderhalve maand sowieso weer heel erg met de hartkloppingen en de opvliegers maar eenmaal in de kapsalon waren ze niet te houden, ik was bloednerveus. Echt serieus, raar maar waar. Ik had vlekken in mijn nek ervan. Gelukkig ken ik de kapster goed en heb ik vertrouwen in haar dus het zou goed komen. En dat deed het ook. Ik ben er zelf heel blij mee.

5 gedachtes over “Nieuwe coupe; het resultaat

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

