Vrouwen boven de 40 met lang haar, kan dat nog?

Ondanks dat ik nu die fijne shampoo voor vrouwen boven de 40 jaar heb ontdekt bevind ik mij zoals wel vaker tóch in een haarcrisis. De shampoo werkt goed, ik verlies minder haren per dag en het is minder droog en springerig. Toch vraag ik mij iedere dag weer af of ik nog wel lang haar moet hebben. Ik word namelijk een beetje hekserig als ik het los draag. Nou houd ik ontzettend van heksjes maar om er nou ook zo een kapsel op na te houden dat gaat me dan net te ver.

Niets afdoend aan de goede werking van de shampoo ben ik mij dus aan het oriënteren op leuke vlotte, half lange of (iiiiiiii eng…) korte kapsels. Ik zie heel veel leuke kapsels op internet voorbij komen maar de vraag is natuurlijk zit zo’n kapsel bij mij ook zo leuk? Ben ik er ‘s ochtends niet eindeloos mee bezig en word ik dan niet héél ongelukkig als het me niet meer lukt om er weer iets leuks van te maken?

Nu is het altijd zo dat als ik mijn haar geföhnd heb ik er direct alweer een klem inzet. Of in ieder geval al binnen een uur. Het gevolg is dus dat ik er altijd uitzie als een ballerina. Het haar dus strak naar achter. Lekker streng, ahum. Wat is dan eigenlijk nog het nut van lang haar vraag ik mijzelf altijd af. Dan kan ik het net zo goed lekker kort knippen. Maar ja, dat vind ik toch ook wel weer heel eng. Dan is het zo definitief. Aan de andere kant, het groeit ook wel weer aan.

Goed. Ik heb dus de afgelopen dagen enorm zitten zoeken op internet naar kapsels.  Ik zocht op halflange kapsels, korte kapsels, kapsels met een bob, korte bob, halflange bob. Kapsels van leuke beroemdheden. Haha, ik zocht zelfs op kapsels voor vrouwen boven de 40 jaar in de overgang. Niet dat daar erg veel passende resultaten op kwamen…

Ik kwam ook nog op een website terecht waar (heel humoristisch omschreven, misschien onbedoeld?) tips en informatie over haar en kapsels gegeven werd. Ik kan die website nu niet meer terugvinden anders had ik even geciteerd maar wat wel is blijven hangen is dat er stond draag je haar vooral niet meer in een strakke ballerinaknot. Ik vond het wel komisch en ik voelde me ook wel een beetje aangesproken. Want dat is wat ik dus ook iedere dag weer doe. Veel praktischer tenslotte. En bij mij staat dat nou eenmaal toch wat meer verzorgd dan het heksenbosje.

Heel veel leuke kapsels gevonden dus, die ik heb geprint om mee te nemen naar de kapper aanstaande zaterdag.

Wat ik wil is dat er weer eens model in mijn coupe komt, dat het kleurverschil weer even weggeknipt is en dat het niet meer zo lang is. Eigenlijk een metamorfose. Hoe leuk zou dat zijn?

Ik heb me in de afgelopen jaren al bij een hoop (lichamelijke) veranderingen neergelegd maar dat haar dat bleef maar hetzelfde. Daar gaat nu verandering in komen.

Ik vind het doodeng, dat wel.

11 gedachtes over “Vrouwen boven de 40 met lang haar, kan dat nog?

  1. Miss Milla at Home zegt:

    Waarom zou je boven de veertig geen lang haar (meer) mogen hebben? Zolang het maar verzorgd is, maar dat geldt natuurlijk voor elke leeftijd.
    Mijn haar is niet superlang, maar het valt toch zeker vijftien centimeter over mijn schouders (en bovendien is het vrij blond)…
    Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.
    Fijn te horen dat de shampoo goed zijn werk doet, ik ga die ook maar eens kopen denk ik 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Korreltje zegt:

    Ik zelf ben langharig, niet in de overgang voor zover ik weet, wel een eind boven de veertig… En ik herken je twijfels. Kán het nog? Het haar zelf doet het nog wel, maar die ouwe kop? Ik vind bobjes ook leuk. Man houdt me tegen, die wil lang haar. En ik ben geen held met de fohn… Maar dat heksige, dat herken ik ook ja. (Heb jij ook mijn schoonzus gezien laatst?! Oef!)

    Voor iedereen is het anders denk ik, wat staat en niet. Heeft niet alleen met leeftijd te maken 🙂

    Ben benieuwd wat het wordt! En eens iets anders is niet gek toch? Mocht je spijt hebben, het groeit uiteindelijk ook weer aan…

    Liked by 1 persoon

    • JoJo zegt:

      Mmmmmmwwaaaa ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb het in de afgelopen jaren wel vaker wat korter gehad en als ik daar nu weer foto’s van zie vind ik het toch wel leuk. Waar het mij nu eigenlijk om gaat is dat het los niet verzorgd is, vind ik. En ik heb het idee dat eens flink de schaar erin mijn haar een oppepper geeft…

      Like

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

