Snor

Ik ben gezegend met vrij weinig lichaamsbeharing. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een volle bos haar onder mijn oksels gehad. In mijn jeugd was ik erg jaloers op die pakken shag bij andere meiden, ik vond dat écht een toonbeeld van volwassenheid maar bij mij bleef het bij een paar lichte haren.

Ik vond het reuze interessant al die geschoren oksels én die geschoren bikinilijnen van mijn klasgenoten, vriendinnen en andere meiden. Ik zie de bamboestokjes naast de bikinibroekjes in hun liezen nog zo voor me. Ik had niet zo heel veel haar daar. En toch wilde ik dat ook, die stoppelige bikinilijn. Je wil tenslotte met je tijd mee als tiener in de jaren ’80 van de vorige eeuw.

Achteraf ben ik natuurlijk heel blij dat het bij nooit echt verder gekomen is dan wat licht regelmatig snoeiwerk. Het is wat smakelijker om haarvrije oksels te hebben (vind ik! maar mocht de lezer daar anders over denken, ga gerust je gang!) en over de bikinilijn heb ik op een korte periode na nooit iets te klagen gehad. Daar is het een kwestie van de pincet ter hand nemen en de overtollige rakkers even flink te grazen nemen (met wortel en al er uit trekken dus, dan komen ze uiteindelijk helemaal niet meer terug, dat was een gratis tip!).

De haren op mijn benen zijn ook niet zo heel spectaculair. Door de jaren heen wel iets meer geworden en soms zelf ook best wel zichtbaar maar even zo’n ¨onder-de-douche-scheermes¨ er langs en ik kan weer wéken en wéken mee. Ik weet het, ik ben een gezegend mens. Ik hoor wel eens vrouwen klagen over hun hoge Bokito-gehalte en dan ben ik maar wat blij.

Maar…

Sinds een maandje ofzo kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat mijn bovenlip wat wolliger wordt dan dat ie ooit geweest is. Een week of wat geleden zag ik het ineens heel duidelijk, in een bepaald licht.

Het.Is.Officieel. Ik.Heb.Een. Snor.

En ik heb bewijs. Kijk maar. Ik ben even in het felle licht bij de spiegel in de badkamer gaan staan. Daar komt ie het mooiste tot zijn recht. Of tot haar recht.

20150715_150731

20150715_150113

Mijn man vindt me nog steeds lief. ¨Snorretje¨ zegt hij heel schattig. Ik moet er erg om lachen. En ik ga er voorlopig nog niets aan doen. Het is nog maar licht en blond dus het valt nog bijna niet op. Als ie echt donker wordt dan zal ik met de pincet aan de slag moeten.

Ik ben 44 en hij komt nu pas op. Ik ken vrouwen die hun snor al harsen vanaf hun tienertijd. Nee dan ben ik toch maar heel blij dat ie bij mij pas nu komt doorzetten. Typisch weer zo’n overgangsverschijnsel.

13 gedachtes over “Snor

    • JoJo zegt:

      Ik heb ook naar haren op mijn kin gespeurd maar die kan ik nog niet vinden. Die zullen zich ook wel snel aandienen 🙂 Alhoewel, eerst maar eens de snor laten staan, whahaha…

      Like

  1. Miss Milla at Home zegt:

    Ik vind het heel moedig dat je er durft over te schrijven. Vele vrouwen durven er nog niet eens over te praten met hun vriendinnen en verbergen het ‘probleem’ angstvallig. Maar… geen paniek hoor, bij jou valt het nog heel goed mee, ik zie geen snorretje hoor. Of ligt dat aan mijn ogen misschien?

    Liked by 1 persoon

  2. Korreltje zegt:

    Ik zie er niets van! Maar misschien ligt dat aan één van de vele kwalen die ik tengewoordig heb: minder scherp zicht van dichtbij. Naast de keiharde teennagels en overmatige baardgroei. Zucht.

    Liked by 1 persoon

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

