Vertrutting

Er is mij iets opgevallen. Jullie misschien ook wel. Zoek je wel eens iets op op het internet, over de overgang? Dan moet het je toch ook opvallen?

Als je iets over de overgang op zoekt op internet krijg je vrijwel altijd een bepaald soort foto’s te zien, van de al wat oudere vrouw, in van die licht gekleurde kleding met van die grijswitte kapsels. Niets ten nadele daarvan overigens maar het valt mij op en ik stoor mij er enigszins aan.

Dat is naar mijn mening toch geen representatieve weerspiegeling van de vrouw met overgangsverschijnselen of de vrouw in de overgang. We zijn toch niet ineens allemaal lichtgrijs, naturel opgemaakt of make-up-loos en dragen toch niet ineens allemaal crèmekleurige en licht gekleurde kleding?

We hebben ook nog niet allemaal last van het empty nest syndroom. Sterker nog, als ik zo eens om mij heen kijk en lees dan zijn er verdomd veel vrouwen variërend van leeftijd die al aardig aan het worstelen zijn met de (beginnende) overgang én nog midden in de (kleine) kinderen zitten .

Vrouwen in de overgang of met overgangsverschijnselen zijn toch óók gewoon vrouwen van tegen de veertig (of jonger), midden veertig, tegen de vijftig en midden vijftig? Met (fel) gekleurde, hippe kleding, flamboyante uitstraling. Naturel of mooi opgemaakt. Blonde-, rode-, bruine-, zwarte- en ja ook grijze haren? We gaan toch niet plotsklaps met z’n allen exact op 60-jarige leeftijd, grijs en in het ecru gekleed de overgang in?

MjAxMy1mZmQ2ZTdmOTA1ZGYxMmM2

 

 

 

 

 

 

 

9 gedachtes over “Vertrutting

  1. Muisje zegt:

    We blijven onze dromen en mooie gedachten houden. Ondanks onzekerheid over ons lijf … raar hè, dat er zo over ons gedacht wordt. Ik heb nog drie kinderen thuis! Ik ben aan het opvoeden. Ik draag make up en oké, ik heb besloten mijn haar niet meer te kleuren maar aande andere kant … ik heb dit jaar gaatjes laten prikken voor oorbellen. We veranderen. Maar niet in wat er op het www staat. Onze persoonlijkheid ontwikkelt en als het goed is worden we warmer en stabieler.

    Ik ben het met je eens hoor. HELEMAAL.

    Liked by 1 persoon

    • JoJo zegt:

      Oooow die is inderdaad ook heel irritant, hoe zou je er volgens zo iemand wel uit moeten zien dan 😉 Heel veel vrouwen zitten volgens mij zwaar in de ontkenningsfase en willen er niet aan dat ze zelf ook aan de beurt komen, op welke leeftijd dan ook…

      Like

  2. Gewoon Vlijtig zegt:

    Nou, ik vind mezelf nog steeds ‘jeugdig’ kleden. Bah, toch geen kleding die je laten uitzien als een muis? Ook de haren en schoenen zijn modieus. Ik word bijna 50 en al 3 jaar in de overgang. En ja, soms moet ik een winkel uitlopen door een opvlieger. Nou en? Verder voel ik mij van binnen echt totaal nog geen 50 jaar. Pfff, het klinkt wel al oud, maar zo voel ik mij nog helemaal niet.

    Liked by 1 persoon

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

