De lichte verbeteringen

Ik had onlangs een rijtje beloofd van lichte verbeteringen. Nou, haha, daar moet ik eens even heel hard over gaan nadenken hoor. Een heel lang rijtje zal het ook niet worden denk ik. Ik weet wel dat er wát verbeteringen zijn maar ik geloof dat ik het een beetje vergeten ben. Die vergeetachtigheid overigens lijkt alleen maar erger te worden.

Goed, even graven hoor.

Het lijkt erop dat mijn depressieve gevoelens en de enorme hormonale dippen wat minder zijn geworden. Ze zijn er wel maar ebben redelijk snel en makkelijk weer weg. Ik voel me af en toe nog steeds niet top maar een lichte verbetering kan ik het wel noemen. Het is wat gelijkmatiger voor mijn gevoel.

Verbeeld ik het me of zie ik er weer wat minder vermoeid uit? Mmmm, dat kan ook komen omdat de lente is begonnen en de zon zich weer wat vaker laat zien, waardoor ik weer een beetje kleur in mijn gezicht krijg. Ik zwel zo af en toe nog wel eens op, vooral in mijn gezicht en bij mijn buik maar dat trekt meestal na een paar dagen ook wel weer weg. Ik hou een dagboekje bij met klachten en ik zie al een patroon. Precies rond dezelfde periode in de cyclus hou ik vocht vast of klieren mijn bekkenbodemspieren, banden en organen er op los. Sinds dinsdag heb ik daar wel weer last van, heel vervelend.  Ik sla me er wel weer doorheen. De menstruatie komt steeds rond dezelfde dag (vind ik zo knap van mijn lijf) maar ze worden wel steeds heftiger.

De opvliegers zijn de laatste maand minder. Dat is echt heel fijn. Af en toe een kleintje. Vooral na wijn of na het eten maar ik moet het even afkloppen (klop klop). Zal je zien, vliegen ze me morgen weer achter elkaar om de oren.

De hartkloppingen zijn ook minder. Zeker wel aanwezig maar minder vaak en minder heftig. Alhoewel, ik bedenk me nu dat ik het vorig weekend nog even heel heftig had. Ik ging er gewoon van hijgen. Het duurde wel een uur bijna. Maar goed, toch, het komt minder vaak.

Over het algemeen gaat het de laatste weken goed. De hormonen houden zich koest waardoor ik mezelf lichamelijk en geestelijk best te pruimen vind.

Ze zullen wel staan te springen om me binnenkort weer te grazen te nemen.

Afbeeldingsresultaat voor someecards pms

 

8 gedachtes over “De lichte verbeteringen

  1. mevrouw williams zegt:

    Wat ik merk dat het lijkt alsof de overgang in trapjes gaat, iedere keer is er een “rotperiode”en dan is het ineens over, dan denk ik hee ik ben er doorheen en dan blijf ik op een bepaald iets hangen. Ik weet inmiddels wel dat er een volgende trede gaat komen..zucht met veel opvliegers en hoofdpijn en sad moods…

    Like

    • JoJo zegt:

      Nou dat is inderdaad ook mijn gevoel, het is even ¨rustig¨ en dan komt het weer in alle hevigheid… En die hoofdpijn, die knallende koppijn, is bij gelukkig ook minder dan voorheen, ben ik als lichte verbetering vergeten in het stukje op te nemen 😉

      Like

  2. schrijfselsvanmij zegt:

    Via Kliefje kom ik hier lezen. En dan ook maar gelijk een reactie 🙂 Herkenbaar, dat overgangsgebeuren. Mijn verhaal is (gelukkig) stukken minder erg: ik was ruim 6 jaar lang tot volle tevredenheid een spiraaltjedrager. Heerlijk, de ellendige menstruatie bleef geheel uit na jarenlang sukkelen hiermee. Sinds vorig jaar ben ik weer spiraaltjeloos. En toen begonnen de overgangsklachten: droge huid, puistjes, opvliegers. Vooral dat laatste vond ik verschrikkelijk: te pas en te onpas, vanuit mijn tenen tot aan de kruin. Nu slik ik hormonen, en vanaf dag één gaat dat goed! Haar en huid glanzen weer, puistjes blijven weg, en: geen opvliegers meer!

    Liked by 1 persoon

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

