Mijn spiegelbeeld

Als ik in de spiegel kijk, de laatste tijd, dan heb ik het idee dat ik mezelf iedere keer weer opnieuw moet voorstellen. Dag mevrouw! U hier? Als ik in de spiegel kijk, dan zie ik niet mezelf, nee , dan zie ik een mevrouw die in de verte wel wat van mij weg heeft. Een ver familielid ofzo.

Ik herken mezelf soms niet. Dan bestudeer ik mijn gezicht, niet omdat ik zo ontzettend ontevreden over mezelf ben of ieder stukje huid bekritiseer. Nee hoor, ik kijk gewoon onbevangen naar mijn spiegelbeeld en constateer heel simpel dat mijn gezicht anders staat. Of hangt…

Mijn ogen staan bijvoorbeeld raar.  Mijn oogleden voelen zwaar en drukkend. De zakjes onder mijn ogen (waar komen die trouwens zo plots vandaan?)  tekenen wat schaduwlijnen. Ik hou af en toe vocht vast en blijkbaar dus ook in mijn gezicht. Daardoor heb ik ineens een hele andere gezichtsuitdrukking. Nogal vreemd.

Ik zie er vermoeid en droog uit. Verschrompeld bijna. Mijn ogen voelen moe en droog. Mijn huid slurpt de dag- of nachtcrème op.  Ik heb er wel vrede mee, het is nou eenmaal zo. Wat kan ik er immers aan doen? Ik wil graag gracieus oud worden. Ja dat heb ik vrij vertaald uit het Engels. Aging gracefully.

Mijn man ziet het ook. Logisch, hij kijkt er dagelijks tegen aan. Niet dat hij het erg vindt. Maar het valt hem ook op natuurlijk.

Het is een onomkeerbaar proces, tenzij ik me zou laten liften of botoxen. Maar dat is uitgesloten.

superthumb

¨You have to embrace getting older.¨ – Meryl Streep –

 

 

 

 

 

7 gedachtes over “Mijn spiegelbeeld

  1. mevrouw williams zegt:

    Zucht ..ik heb het ook regelmatig, dan zie ik een foto van mezelf en denk dan he..wat zie je er raar uit. Nu ik 25 kilo lichter ben is het wat beter geworden maar vind het nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

    Like

    • JoJo zegt:

      Tja, we hebben het maar te accepteren hè. En als ik mezelf op foto’s zie dan realiseer ik me zo hard dat ook ik, ook ik, ouder word. Vroeger was het altijd zo iets surrealistisch, ouder worden. En nu sta ik er zelf voor… 😉

      Like

  2. Korreltje zegt:

    Een goede nachtrust wil wel eens helpen, viel mij laatst op (of andersom: een slechte nacht maakt het nog erger!). Het grootste verschil tussen de twee Streeps is den ik wel de kleur en de make-up.

    Like

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

