Gestopt met de pil: een maand op weg

Zo, daar ben ik weer. Het duurde even maar ja, ik moest natuurlijk wel iets hebben om over te schrijven.

Half januari dus gestopt met de pil. Ik moet zeggen, ik heb er tot nu toe zeker geen spijt van. Het is nog maar kort natuurlijk en misschien ga ik er nog anders over denken maar zoals het tot nu toe gegaan is mag ik zeker niet klagen.

De eerste week had ik veel last van lage buikpijn. Nou heerste er ook een buikgriepje maar toch, het was een bepaald soort buikpijn die ik uit een vaag verleden herkende als menstruatiebuikpijn. Raar maar waar. Maar goed, het lichaam gaat blijkbaar direct aan het werk want ik kreeg ook lage rugpijn, ook al zo herkenbaar van vroeger. Na bijna twee weken was de buik- en rugpijn weg.

Ik heb een paar keer lichte hoofdpijn gehad wat met één paracetamolletje al getackeld was en ik heb nagenoeg geen depressie gehad. Wel had ik regelmatig opvliegers en hartkloppingen. En er kwamen wat puistjes in mijn gezicht her en der en mijn haar ging ineens heel goed zitten. Werkelijk waar, het zit (hangt) geweldig.

Bij mij gaat bijna alles altijd volgens de boekjes, zo ook de eerste menstruatie in dit pilloze tijdperk, precies één dag voor de dag dat het normaal gesproken kwam. Niet veel niet weinig, een dag of vier en het was alweer bekeken.

Mijn algehele gevoel zonder pil is bijzonder goed te noemen. Ik voel me goed in mijn vel en redelijk in balans. Ik ben ontzettend vergeetachtig, dat dan weer wel.

Al met al ben ik dus erg tevreden tot nu toe. Ik ben nog niet veranderd in een vuurspuwende hormonale draak.

Tot later!

Sinds kort is er ook een Facebookpagina van Mama in de overgang. Mocht je het leuk vinden dan kan je me daar liken.

 

7 gedachtes over “Gestopt met de pil: een maand op weg

  1. Mammalien zegt:

    Fijn dat het zo soepel gaat!

    Ik zou het ook wel eens willen proberen, zonder hormonen. Maar heb toch nog het idee dat er iets aan anticonceptie gedaan moet worden en man voelt er niet zoveel voor…. (!)

    Like

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

