Twijfel: wel of niet stoppen met de pil

Na mijn vorige bericht over het doorslikken van of stoppen met de pil ben ik er nog steeds niet uit hoor. Het is natuurlijk ook wel iets om even goed over na te denken vind ik. Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten en daar wil ik me toch goed op voorbereiden. Alhoewel, kan je je op zoiets voorbereiden?


Ineens ben ik mij, mede naar aanleiding van jullie reacties, gaan realiseren dat er ook nog andere mogelijkheden zijn. Raar maar waar. Ik ben echt even wakker geschud! Gewoon echt nooit bij stil gestaan. Ik heb ook de bijsluiter maar weer eens goed doorgelezen. Eigenlijk zitten er meer akelige bijwerkingen aan zo’n rotpilletje dan je zou denken, als ik dat zo lees.

Sommige klachten die ik regelmatig heb zouden dus ook best wel eens bijwerkingen van de pil kunnen zijn. Samen met allerlei overgangsverschijnselen hang ik echt ergens tussenin voor mijn gevoel. Ik slik dat ding eigenlijk puur voor het gemak en, zo ben ik mij gaan realiseren, deed/doe dat eigenlijk zonder daar verder over na te denken. Mijn eerste ingeving was dan ook, stoppen met dat kreng. Maar ja, zoals gezegd, ik wil niet over één nacht ijs.

Mijn afgelopen periode verliep redelijk vlekkeloos (mmm, vreemde woordkeuze maar het was ook vrij weinig weer dit keer dus… nou ja…). Zonder al te veel hormonale ellende in ieder geval. Wel weer knallende hoofdpijn maar zoiets is op te lossen door twee paracetamolletjes.

Vorige week maandag ben ik toch maar weer aan een nieuwe strip begonnen. En verhip, sommige pil-bijverschijnselen kwamen weer de kop op steken. Grrrrr…

Maar ook weer een opvliegertje, hartkloppingen een paar flinke irritaties (niet geuit en gericht tot een specifiek iemand maar vooral van binnen, in mijzelf) en vooral heel veel klungeligheid.

Ik weet dat de overgang niet te voorkomen is, hoeft ook helemaal niet, het is nou eenmaal iets wat iedere vrouw moet doormaken. Maar ik heb dus wel zelf de keuze om dat te doen mét of zonder pil.

Ik neig dus wel naar stoppen met de pil. Om te kijken hoe ik me dan ga voelen en hoe mijn klachten misschien gaan verminderen of vermeerderen.  Om mijn lijf hormonaal niet meer voor de gek te houden maar het gewoon puur, natuur te ondergaan.

Wordt vervolgd, zullen we maar zeggen.

4 gedachtes over “Twijfel: wel of niet stoppen met de pil

  1. MamaJo zegt:

    Ik maak sowieso deze maand even af. Ik ga het daarna denk ik maar gewoon doen inderdaad, kan er wel over blijven nadenken maar ja, daar kom ik niet verder mee 😉 Mocht ik niet te harden worden kan ik altijd weer terug…

    Like

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

