Geen overgangsklachten tijdens vakantie

ZONE
Nou ja, ik heb het gevoel dat ik de stress free zone al weer lang achter mij heb liggen. En dan heb ik het over de zomervakantie. Dat was blijkbaar mijn stressvrije tijd.

 

De hartkloppingen en gejaagde gevoelens waren een stuk minder aanwezig tijdens die zes weken zomervakantie. Alles ging op het gemakje, geen schoolgerelateerde ergernissen van zoon’s kant (dus ook rust voor mama, jééj), langer slapen. Gewoon alleen maar goede dingen. Je kent het wel (hopelijk). Het enige wat mij af en toe behoorlijk uit het lood sloeg was de warmte en de benauwdheid.
Maar verder, ‘k mocht niet klagen. De weken zomervakantie vlogen voorbij.
Sinds nu dik 3,5 week zitten wij weer in het ritme. Zoon is weer naar school en gestart in groep 5.
Toch merk ik dat met de start van het nieuwe schooljaar ook mijn verschijnselen weer meer oplaaien. Er staat weer meer druk op de ketel, zoon moet af en toe wat vriendelijk doch dringend aangespoord worden. Er komen weer vriendjes mee naar huis. De kleine strubbelingetjes tussen zoon en het vriendje, wel buiten spelen, niet buitenspelen, wel op de Wii, niet op de Wii. Het niet te stuiten gedrag van het vriendje (ADHD en tegen 15.30 u is zijn pilletje uitgewerkt), de herrie die die gasten maken. Het vriendje dat continue hond’s naam roept en als de hond dan komt heel hard gaat roepen dat de hond weg moet want hij is zo bang… pffffffff.
Adem in, adem uit. Bonkbonkbonk. Ik voel mijn hart weer razen. Gosss wat is het warm hier, ligt dat nou aan mij?
Kortom, hoe meer er op mij afkomt, hoe harder mijn hartje bonkt en raast.
Nou ja, gelukkig klopt ie überhaupt nog.
Je reactie wordt zeer op prijs gesteld!

